Saturday, September 19, 2009

Kau pergi jua...

Kau pergi jua...
Setelah cintaku kini membara...
Salam'alaik... Semoga sentiasa dalam pemeliharaan Allah s.w.t. Insya Allah.

Hati ni sedih tak terkata... Sejak akhir-akhir ni, mudah je air mata ni menitis. Sayu diri ini memikirkan yang 'dia' akan berlalu pergi tak lama lagi... 30 hari bersama 'nya' rasa macam tak cukup. tak puas. Tapi, apa kan daya.. ana akur dengan takdir Tuhan bahawa 'dia' akan pergi juga.

Siapa yang ana maksudkan tu? cam kekasih je...

Jawapannya... yang ana maksudkan di atas bukanlah kekasih, tetapi ialah bulan Ramadhan Al-Mubarak. Bulan yang penuh barakah, di mana seseorang itu mudah mendapat pahala yang berlipat ganda dengan melakukan kebaikan. Satu bulan yang terjadinya pelbagai peristiwa. Dan bulan Ramadhan inilah yang sering dinanti-nantikan oleh orang Mukmin. Kedatangannya disambut dengan penuh kegembiraan, pemergiannya ditangisi dengan penuh kehibaan.

Alhamdulillah, walaupun ana dalam kesedihan, ana tetap bersyukur kerana dapat bertemu dengan penghujung bulan Ramadhan ini. Namun yang ana harapkan bukanlah penghujungnya berlalu dengan begitu sahaja. Tapi, ijazah 'Taqwa' dari Madrasah Ramadhan ini. Untuk melihat hasilnya, lihat sahajalah pada bulan-bulan yang akan datang nanti. Sama ada, amalan ana sepanjang bulan ini, dapat menjadi manfaat bagi diri ana, atau sia-sia belaka.

Ya Allah, berkatilah amalan kami di bulan Ramadhan ini. Janganlah Engkau menjadikannya sebagai satu amalan yang tidak memberi apa-apa manfaat bagi diri kami. Kekalkanlah keimanan dalam hati ini. Pertemukanlah kami dengan Ramadhan di tahun yang akan datang... Semoga ketaqwaan menjadi milik hamba yang beriman... Insya Allah.. amin.

Akhir kalam...
Ilalliqa' ya Ramadhan Al-Mubarak... =(.

W'salam.






No comments:

Post a Comment