Thursday, September 24, 2009

I'm Sorry... But yes, sometimes people do change.

Salamun'alaik. Semoga sentiasa di bawah naungan rahmat Nya.(just want to let you all know, in this entry, i will be using two languages. and it will be a bit emotional one. orite.)

I'm sorry.. that's the magic word that i'm hoping to say it to everyone. Maybe i don't know what i've done wrong. I'm clueless about my own fault that i've already done accidentally. Maybe my words is too harsh. Or maybe i said something that hurts their feelings. (Pening....) (-_-)

Ana baru baca blog sahabat ana. Yes, mungkin kita akan berubah. Sama ada kepada yang lebih baik atau sebaliknya. And due to some circumstances.Tapi ana rasa, semua orang kalau boleh nak berubah kepada yang lebih baik. Begitu juga dengan diri ana. Sentiasa cuba dengan sedaya upaya untuk perbaiki diri. But please... accept me for who i am. Ana bukan malaikat. Ana juga manusia biasa. Yang kadang kala ada membuat khilaf.

Yes, it's true what my friend said in her blog. We can't just pretend to be nice or something just to satisfy others needs. But hey, we also need to change to a better person right? tak kan kita selama-lamanya nak jadi kita yang dulu?. kalau kita tahu yang diri kita yang sebenar ni ada kekurangan, we need to change. Not to satisfy others but it's for our own good. Semua orang suka orang yang baik. Tetapi, tak semestinya orang yang baik tu tidak ada kelemahan. So, accept the fact that everyone is NOT PERFECT.

Ana minta maaf kalau selama ni, ana sering menyusahkan antum.
Ana minta maaf kalau selama ni, ana menyibuk dalam hal antum.
Ana minta maaf kalau ana ada membuat sesuatu yang tidak menyenangkan hati antum.
Ana minta maaf kalau ana tidak dapat menjadi sahabat yang baik.
Ana minta maaf kalau perubahan pada diri ana ni, membuatkan antum tidak mahu berkawan dengan diri ana.

Ana cuma ingin menjadi seorang yang baik seperti kalian. Ana bersyukur dapat kawan seperti antunna semua. Walaupun mungkin lepas ni kita dah berbeza haluan, ana akan tetap ingat antunna semua hingga akhir hayat ana. Sebab antunna adalah wasilah bagi diri ana mendapat Hidayah dari Allah dan menjadikan ana seorang yang lebih baik. Daripada seorang yang jahil, kepada seorang yang mengetahui serba sedikit tentang agama. Ana mengharap... janganlah lunturkan semangat ana untuk mengenali Islam dengan lebih mendalam. Ana tidak mahu menjadi diri ana yang dulu...

Sahabat, antunna adalah obor yang menyalakan semangat ana tika ana lemah. Antunna adalah mentari yang memancar tika ana dalam gelita. Walau apa pun perubahan yang berlaku, antunna tetap kawan ana. We have been together for as long as i can remember. Through thick and thin. My dear friends, be strong in facing the challenge that will come.Insya Allah, we can overcome it no matter what happens. Ana sayang antunna kerana Allah. Love you all because of Allah. Uhibbukunna fillah.

"Dan hendaklah mereka memaafkan dan berlapang dada. Apakah kamu tidak suka bahawa Allah mengampunimu? Dan Allah Maha Pengampun Maha Penyayang."-Surah An-Nur:22

Last but not least, i'm sorry and take care of yourself, especially your Iman. Wallhu'alam.
w'salam.

No comments:

Post a Comment