Saturday, September 19, 2009

Eid Mubarak~




Salam'alaik. Semoga sentiasa di bawah naungan rahmat dan kasih sayang Nya.

Sempena bulan Syawal yang akan tiba nanti, ana ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan Minal 'aidin wal Faizin. Mohon maaf zahir dan batin.

Maafkan salah silap ana sepanjang tahun ini. Kalau ada terkasar bahasa, tersakitkan hati, terlepas cakap, sama ada yang disengajakan atau pun tidak. Kadang-kala ana tak perasan yang ana dah sakitkan hati orang tu. Jadi, sempena raya ni, ana ingin mohon maaf dari antum semua.

Bagi sahabat-sahabat ana yang nak balik ke kampung, hati-hati ye. Kalau naik kereta jangan lupa pakai seat belt. Yang naik motor, jangan lupa pakai helmet. It's for your own safety. ok.

Sambut raya, sambut juga. Tapi jaga lah akhlak dan adab kita sebagai seorang Muslim. Yang paling penting, jaga iman kita. Solat jangan tinggal. Kadang-kadang dah jalan raya, waktu solat pun lupa. Barang-barang yang boikot, kalau boleh elakkan. hehehe. ^_^. Kalau terpaksa minum air jarang pun tak apa lah k. Itu lebih baik dari tidak ada air langsung untuk diminum.. Ingatlah pada saudara-saudara kita yang kurang bernasib baik. Saudara-saudara kita di Palestin, Afghanistan dan negara-negara yang dilanda peperangan dan musibah. Semoga Allah melindungi mereka. Hasbi Allah wa ni'mal wakil....

Sampai di sini dulu. Akhir kalam, selamat menyambut Eid Mubarak. Kullu 'am wa antum bi khair. Insya Allah.




W'salam.

No comments:

Post a Comment