Friday, January 8, 2010

Syukran Jazilan~

Salam'alaik. Hamdan lillah, segala puji bagi Allah Pemilik seluruh isi langit dan bumi ini. Selawat dan salam kepada jujungan kita Nabi Muhammad s.a.w serta ahli keluarganya dan para sahabatnya.

Alhamdulillah, semalam 7/01/2010 genaplah 19 tahun ana bernafas di bumi Allah ni. Dan dengan meningkatnya umur ana, semakin hampirlah diri ana ini untuk bertemu Pemilik hati dan nyawa ini. Namun, ana sering berfikir tentang nasib akhir hayat ana. Dan apakah yang telah ana sumbangkan untuk Islam selama ana hidup. Kalau imbas kembali sejarah hidup ana, memang ana tidak menyumbangkan apa-apa terhadap Islam. Namun ana tidak mahu pisang berbuah dua kali. Kali ini, ana tanamkan azam untuk lakukan sesuatu untuk Islam. Insya Allah.

Syukran jazilan kepada sahabat-sahabat ana yang telah meraikan hari jadi ana. Ana fikir antum dah lupa. =). Tapi tidak mengapa pun. Sebab ana fikir mungkin antum busy dengan antum punya assignment dan sebagainya. Terharu pun ada juga sebab ada di kalangan sahabat-sahabat yang beri ana hadiah yang ana tidak sangka mereka akan beri hadiah tu. Semoga Allah membalas segala perbuatan kalian dengan sebaik-baik balasan.

Tidak lupa juga pada keluarga ana yang sangat-sangat ana rindui, yang wish ana saat jam menunjukkan 12 tengah malam. Ana cukup terharu kerana kamu semua sanggup tidak tidur semata-mata untuk wish ana. Syukran jazilan. Terasa rindu untuk menyambut hari jadi dengan keluarga. Tapi apakan daya.. huhu.. Doa dan restu ibu dan ayah sentiasa diri ini harapkan..

Kepada sahabat-sahabat yang wish ana di blog, yang wish ana pada malam hari jadi ana dan sebagainya, sekali lagi, syukran kathiran. Terasa diri ini masih diingati. =)

Apa-apa pun, ini semua ketentuan yang telah Allah tetapkan. Ketetapan Allah untuk diri ini bertemu dengan sahabat-sahabat yang istimewa seperti antum semua. Tidak lupa juga ketetapan Allah bagi ana unutk mendapat keluarga yang sayang pada diri ini. Hamdan lillah 'ala kulli hal.

Akhir kalam, semoga Allah membimbing diri ini dalam menempuh hari-hari yang mendatang. Dan semoga diri ini terus thabat dan istiqomah dalam setiap apa yang ana lakukan untuk Islam. Insya Allah. Amin.

2 comments: