Saturday, January 23, 2010

Program mentoring - Rehlah @ P.D.

Salam'alaik. Hamdan lillah. Seminggu yang lepas, ana serta rakan-rakan yang lain telah mengadakan program rehlah ke Port Dickson bersama mentor kami iaitu Ust Abdul Mukti. Program ini adalah salah satu usaha kami untuk menghidupkan kembali program mentoring yang telah lama menyepi. Jadi, ada sebahagian sahabat-sahabat ana yang mengambil inisiatif sendiri untuk mengadakan rehlah, hasil daripada cadangan yang diberikan oleh mentor kami sendiri.

Alhamdulillah, program ini diadakan selama 2 hari 1 malam, dan semuanya berjalan dengan lancar. Salah satu objektif kami adalah untuk mengeratkan lagi silaturrahim antara kami dan mentor kami. Malah, ada seorang sahabat kami yang dahulunya belajar di KUIS dan sekarang berada di UIA, hadir pada hari kejadian. Syukran pada sahabat kami iaitu Syahmi kerana sudi hadir ke program rehlah ini. Banyak aktiviti yang kami lakukan sewaktu kami berada di sana. Bukan sekadar bersuka ria sahaja, malah ada pengisian sewaktu slot kuliah maghrib dan subuh. Kami juga mengundang Penceramah khas iaitu adik kepada mentor kami, Ust, Abdul Hakim untuk memberi tazkirah kepada kami. Syukran kerana kesudian beliau juga untuk memberi tazkirah pada kami semua.

K, di bawah ni, ana letakkan gambar-gambar sewaktu kami berada di Port Dickson. =)

Pantai Port Dickson~

Para ikhwan dan Ust. Abdul Mukti menyambut kehadiran sahabat kami, Syahmi.

Begitu juga yang Akhowat.

Our Cake - Yummy~

Ust Mukti merasmikan program mentoring.

Barbeque time! =)

Time Sukaneka~

Penyampaian hadiah.

Quran Sunnah B with Ust. Mukti n family. =)

Last pic together sebelum bersurai~

'ala kulli hal, rehlah ni best sangat, dan betul-betul mengeratkan ukhuwah antara kami. Semoga ukhuwah ni kekal hingga ke syurga. Insya Allah.

W'salam.

No comments:

Post a Comment