Monday, July 6, 2009

Oh Tanah Air ku...

Salamun'alaik..

Apa khabar semua? Semoga sihat-sihat selalu.. Insya Allah...^_^. Maklum la.. dengan kes flu H1N1, ana harap semua dapat jaga diri, jaga kebersihan dan tingkatkan kebersihan di persekitaran antum k.

Mesti antum pelik kan sebab ana mcm hepi semacam gitu.. hehe..

Alhamdulillah.. Segala puji bagi Allah, dengan Rahmat dan kasih sayang Nya, ana dapat juga menjejak kan kaki ana ke negara t'cinta ana... huhu..

hmm.. setelah dua bulan ana di bumi KUIS, bertungkus lumus mencari ilmu, siapkan assignment, prepare proposal untuk program, belajar utk xm mid term dan sebagainya, akhirnya tiba juga mid-semester break ni... best sgt... =)).
Walaupun p'jlnn pulang mengambil masa 5-6 jam, (t'msk naik KTM, tukar2 stesen, b'henti kat p'hentian), ia tetap membuat ana gembira sebab ayah ana lah org pertama yg jemput ana. hmm.. kesian juga kat dia. sebab dia sanggup amik cuti setengah hari untuk menyambut kepulangan anak perempuan kesayangan dia ni. hehe.. ^_^. Thank you ayah.. sayang ayah.. Allahu yubarik fik..=)

Dan inilah kali pertama ana menjejak kan kaki di negera ana dengan image yang baru. Alhamdulillah. Mula-mula rasa takut, nervous pun ada. Tapi, Allah permudahkan segalanya. Hamdan lillah. =). Masa jumpa ayah, dari jauh ayah dan ukirkan sebuah senyuman. tak tergambar rasanya kegembiraan tu. ape ke tak, masa kat KUIS asik t'fikir ttg ayah dan ibu je.. n masa tu pulak kami dapat berita bahawa kami tak dapat pulang ke negara kami disebabkan flu H1N1 tu. memang kecewa sgt. Tapi mungkin di atas berkat doa kami serta kedua ibu bapa kami, akhirnya dekan mengizinkan kami pulang dan tak dikenakan kuarantin apabila pulang ke kolej nanti. Yeh!!. dapat cuti lama..! sebab nya, kalau kita kena kuarantin, kita da plan akan pulang ke KUIS awal. hmm.. sekali lagi.. hamdan lillah..

Tapi yang sedihnya, ada sahabat ana x dpt pulang. sebab visa pada passport dia x siap lagi.. haiz.. jgn sedih duhai sahabatku.. mungkin ada hikmahnya. dan insya Allah, Allah akan menggantikannya dengan perkara yang lebih baik k. Yaqin dengan janji Allah. =).

hmm.. itu sahaja perkongsian ana. insya Allah, ana akan memanfaatkan masa yang ada di sini dengan meng'update' blog ana. Kepada shbt2 ana, ana harap antunna jaga diri ye. ana doakan mudah-mudahan kita dijauhi dari dijangkiti virus H1N1 tu. Insya Allah. amin...

W'salam.

-Muslimah yang sedang bermujahadah-

5 comments:

  1. nk ole2 sgapore broch bnge 2 haha

    ReplyDelete
  2. hehe... boleh2.. tapi ni siape ye?
    kalo da belikan cmne nak bagi kalo x knl siape..

    ReplyDelete
  3. Salam wbt..
    Mg2 adik n family dilindungi Allah..
    jauh dari penyakit berbahaya H1N1 n penyakit2 lain..
    Sentiasa menuggu post terbaru dari adik Q.A..
    Jaga diri, jaga iman, jaga peribadi..
    Kak pun nak ole2 dari S'pore..huahuahua ;-)
    Ritu lupe la nak kirim..
    Nnt kak gitahu dalam YM ye..
    K..salam semanis senyumanmu..

    ReplyDelete
  4. W'salam akk.. Syukran jazilan ats doanya.
    Blh2.. hehe.. insya Allah.. bgtau cpt2 tau k. maklum la cuti seminggu je.. hehe..
    pape pun, insya Allah adk akn sedaya upaya utk belikan brg yg akn akk kirim tu nnt k. =)

    ReplyDelete
  5. salam dik..kak dah gthu dlm ym ole2 pe yg kak nak..cari yg comel2 ye..huhu..secomel adik..k, tanx..n so sorry susahkan adik..

    ReplyDelete